Pertukaran Alamat Blog

Mulai sekarang laman blog ini tidak lagi di kemaskini kerana kami telah berpindah kepada URL yang baru iaitu 

http://jarisepuluh.blogspot.com

segala kesulitan amat di kesali, terima kasih

Advertisements
Posted in Uncategorized | Leave a comment

PAS malukan Ahli nya sendiri!!!!!

Image

Ambo terkejut besar tengok poster ceramah ini!!!!! Tak betul dah barangkali kepala otak puak2 Pee Ay ASS ni. Tanyo la mano2 peminat politik Malaysianya khususnya Kelantan SAHHHH bila tengok muka tiga orang ni mesti tersengih la terpancar di raut muka mereka.

Apa tidaknya anda boleh membuat carian di internet melibatkan 3 manusia nih, bukan setakat gambar malah cerita penuh tanpa tapisan anda boleh baca. Yang sorang tu kes dalam koc keretapi, sorang lagi kes gambar xx dalam nset dia dan sorang lagi masih hot lagi cerita 3.00 pg dalam hotel ngan bini orang.

Mungkin juga PAS nok suruh diorang ni mari jelaskan bahawa semua itu FITNAH 🙂 tak tahu la ambo nok kata apa, jom kita pakat g dengar, dan ambo rasa malam tersebut memang akan penuh manusia nak tgk dari dekat wajah Ustaz yang pernah menggegarkan pentas politik bila di tangkap KHALWAT 😛

 

Posted in Uncategorized | Leave a comment

UNDI TEBENG

Assalamualaikum,

UNDI TEBENG? Ramai tertanyo-tanyo gapo undi tebeng. Bahasa mudah “TUNJUK” / “PAPAR”. Kenapa ambo sokong undi TEBENG?

1. Kerana ambo sayang kepada KERAJAAN BN.

2. Kerana ambo nok orang tau (bersaksi) ambo pangkah apa atas kertas undi

Kalu demo raso undi tebeng salah dari segi undang-undang maka apakah hukumannya? Penjara 9 tahun?  Adakah kesalahan (undi tebeng) merugikan Negara? Atau mungkin Negara jadi huru hara? Atau mungkin masyarakat kucar kacir? 

Yang mana lebih berat kesalahannya di antara,UNDI TEBENG dgn PERHIMPUNAN HARAM? Tepuk dada tanya IMAN…

Kalau anda sokong UNDI TEBENG sebarkanlah… Wasalam

Image

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Taktik Perang #PR13

Image

Assalamualaikum,

Tinggal beberapa detik sahaja lagi “PERANG” akan meletus, seluruh tentera sudah bersedia, pelbagai propaganda telah mejalar di seluruh alam ini. Berpuluh ribu report polis telah di buat, beribu saman telah di kemukakan dan beratus macam karenah penganut parti dapat di lihat.

Massa dan Meso (Media Sosial) terus menghangatkan atmosfera Malaysia, tak kira usia tak kira jantina semua berlumba-lumba untuk menjadi yang pertama menyampaikan berita yang mutakhir. Berita benar kurang di minati fitnah dan adu domba lebih mendapat tempat di hati pembaca, di bilang jangan di bocorkan rahsia tapi tidak sempat jarum saat melengkapkan pusingannya satu Negara sudah heboh.

Taktik perang kali ini amat berbeda dari 12 perang sebelumnya, askar veteran hampir tidak mampu mengejar prebet muda, tapi di gagahi juga agar tidak terbuka pekung di dada. Mustahil busuk dapat di tutup dengan telapak tangan, yang pengecut terus mendabik dada menunjuk parut yang sudah berulat.

Ayuh para pejuang kita berperang kerana menegakkan kebenaran, benang sama-sama kering jangan dibiar air liur membasahinya nanti sukar untuk di tegakkan. Jari bakal di tanda, si kudung masih ada lengan, dakwat tidak akan sampai di dahi. Yang benar di tanda salah (x) pelik sungguh, kalu terus di benarkan (√) juga di terima asal tidak melangkau batas sempadan.

Ayuh, 9 sa’ah sahaja masa di berikan, sekali tersungkur mustahil nyawamu sembilan. Ingatlah jika ingin menawan hati paksi mendatar pastikan hubungan dengan Zat Pembalik Hati di jaga, Wasalam.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Antara PKR dan PAS.

Assalamualaikum,

Pada hari ini ambo ingin membuat sedikit rumusan berdasarkan kajian ambo berkaitan PAS dan PKR di Pasir Puteh. Ambo mendapati ada sedikit persaingan antara kedua parti ini untuk menguasai Pasir Puteh. Selepas berlaku kejadian kehadiran YB Limbongan di Majlis Maulidur Rasul, SK Panggong (16 Feb 2012) bersekali dengan kemasukkan 70 orang penyokong PAS ke dalam PPP.

Maka selepas peristiwa itulah ambo melihat PKR cuba melebarkan sayapnya, bermula dengan Pertandingan Karom (awal Mac) di Kampung Panggong, di sinilah ada seorang ahli PKR yang sangat pro aktif. Kemudian Ramah Mesra Pemimpin PKR bersama pengunjung di Pasar Malam (10 Mac 2012). Satu stratergi yang bijok, mengedarkan risalah kepada pengunjung Pasar Malam, satu program yang berjaya mempublisitikan PKR di Pasir Puteh.

Ambo sempat berbual dengan beberapa orang kenalan dalam PAS, dia memberitahu bahawa dengan lantikan Penghulu Tanpa Mukim dari ahli PKR tersebut sedikit sebanyak terbit idea-idea yang sangat bernas. Pada mulanya ambo tidak lah menganggap ini akan menjadi sesuatu yang serius kerana rata-rata menyatakan PAS yang akan bertanding di P.028 Pasir Puteh, tetapi….

Apabila terzahir 2 iklan ceramah PKR di Merkang (23 Mac 2012 ) dan Gong Manok (24 Mac 2012) maka persepsi ambo bertukar 180 darjah! Ini mesti ada yang tak kena. Pemilihan lokasi Merkang sebagai tempat ceramah juga amat mebingungkan ambo, kerana PAS sendiri rasanya tak berani nak buat ceramah di kubu kuat UMNO. Terdekat PAS buat ceramah di PASTI Padang Pak Amat (13 Mac 2012) itu pun di kubu mereka.

Pemilihan Merkang sebagai tempat ceramah bagi ambo merupakan satu strategi yang bijak oleh PKR. Ambo juga sempat bersama di dalam majlis tersebut, ternyata berjaya menarik minat ‘Penyokong UMNO’ yang turut merasa ingin tahu terhadap sambutan program pada malam tersebut. Ambo terkejut bila jalan ‘jammed’ peeerrhghghg ni mesti ramai org hadir telahan pertama minda ambo, TAPI 🙂 cara susun stage, kerusi, gerai jualan amat strategik. 50 biji kerusi di sediakan (mengikut perkiraan ambo), yang lain kena berdiri, ber’gelewak’ di gerai dan juga duduk di kaki lima jalan.

Isi ceramah tidak penting bagi ambo sebab ambo sudah boleh meneka isi kandungan ceramah PKR / PAS. 89% adalah sindiran, kutukan, kejian, makian, hinaan, komplen, dan macam-macam lagi. Semakin ramai yang hadir semakin sedap ‘ramuan’ di masukkan dalam ucapan tersebut. Tetapi yang menarik perhatian ambo adalah strategi tempat ceramah tersebut. Ambillah dari sudut mana sekalipun anda akan mendapati kehadiran luar jangka 🙂 seolah 500 – 700 yang hadir.

Pada malam ini sekali lagi PKR cuba menyerang kubu kuat UMNO di Gong Manok! Insyallah ambo akan hadir menilai strategi mereka. Kerna di hati ini hampir yakin PKR akan cuba mempublisitikan calon mereka di Pasir Puteh :). Selamat datang Calon PKR ke Pasir Puteh, selamat jalan PAS kerana gagal membaca niat PKR! 

Oh ya dengar bisik2 semalam katanya Saifudin Nasution (Machang) akan menentang Zulkifli Nordin (Kulim Bandar Baru) betul ke????? 

Wasalam

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Pertandingan Reka Cipta Logo P28 Pasir Puteh (Parlimen Tok Janggut)

Posted in Uncategorized | Leave a comment

9 Januari 2012 : Hari MELETUP!!!!!

Assalamualaikum,
Pada 9 Januari 2012 ambo terkejut bila membaca berita tentang 3 biji bom buatan sendiri meletup!!!! Meletup selepas pengumuman keputusan perbicaraan Anuar Ibrahim. Maka pada masa itu timbul ribuan posting di ‘muka buku’ tunding jari sana sini, kutuk sana kutik sini, melalak sana melalak sini.

Pada hari itu juga terkejut monkey sekali lagi ambo bila melihat video muslimat PAS ‘meletup’. tak ku sangka-sangka, macam lagu stacy ngan adam la plak… Adam, Stacy bergabung..Meletup!!!!! tapi hari itu bukan Adam dan Stacy yang bergabung tapi Anuar dan Muslimat PAS sama2 bergabung dan MELETUP!!!!!!

2 kes meletup itu ada cerita masing2,

LETUPAN PERTAMA : seperti biasa kerajaan la (off coz UMNO) di tuduh mencipta bom utk meletup, baca la di segenap pelusuk mana sekali pun blog2 sah akan menuduh UMNO punya angkara :). Tetapi andai kata bukan UMNO yang rancang, sapa dalangnya?????? Ada satu teori, PKR sengaja letak bom sbb menjangka Anuar akan di umum bersalah, pastu bom meletup kena la salah sorang pendemo, pastu cedera / mati (Na’uzubillah), pastu masa itulah road show mengalahkan tsunami akan melanda Malaysia. Pada masa itu ibarat ‘copy and paste’ cerita di Mesir akan berlaku kat Malaysia.

Syukur Allah s.w.t maha merancang, perkara yang tak molek tak berlaku di Malaysia.

Kes LETUPAN KEDUA : (Muslimat horey-horey) sapa dalangnya????? Takkan UMNO gak kot 🙂 tapi bukan leh wat kira sangat ni, nanti ada la mulut2 huduh yang akan kata UMNO upah PUTERI pakai jubah pastu melalak nak buruk2an PAS. Ish..ish tak SENONOH betul :P. (ambo tunggu komen Presiden dan Mursyidul AM PAS)

Takper la korang tengok sendiri la video ni, pastu letak tangan kat dada tanya diri sendiri MUSLIMAT PAS ke PUTERI UMNO ni???? Kalu tanya ambo sah ambo kata MUSLIMAT PAS.

Wasalam

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , | Leave a comment